00010 copy

کشف ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی در مریخ

به گزارش نبض خبر، محققان با استفاده از ماهواره شناساگر مریخ، دو ذخایر دی اکسید سیلیکون هیدراته را کشف کرده اند. این مواد معدنی در روی کره زمین به عنوان عاملی برای حفظ فسیل های میکروسکوپی و سایر آثار زندگی موجودات زنده عمل می کنند.

کارشناسان ناسا قصد دارند به عنوان بخشی از مأموریت مریخ 2020، مریخ نورد جدیدی را به این منطقه ارسال کنند. در زمان های قدیم دریاچه ای در دهانه جزرو وجود داشت که رودخانه های آن جریان داشتند. این رودخانه ها مواد موجود را از سطح مریخ به دریاچه آورده اند که احتمال وجود بقایای موجودات زنده را در صورتی که روزی در سیاره سرخ موجود بوده باشند را افزایش می دهد.

توماس زوربوخن، مدیر ارشد ماموریت‌های علمی ناسا گفت: محل فرود مریخ‌نورد “مریخ 2020” در دهانه جزرو، از لحاظ زمین‌شناسی منطقه‌ای غنی است، چرا که شکل سنگ‌های آن حاوی خاطرات 3.6 میلیارد سال گذشته است که می‌تواند به طور بالقوه سوالات مهمی را راجع به تکامل سیاره‌ای و اخترفیزیک پاسخ دهد. این دهانه حدود 49 کیلومتر قطر دارد و قبلا پر از آب بوده است. نام این دهانه از یکی از شهر‌های بوسنی و هرزگوین گرفته شده است که در زبان محلی به معنای دریاچه است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *