00010 copy

یادداشت شهردار رشت به مناسبت روز شوراها

به گزارش نبض خبر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، متن این یادداشت به شرح ذیل است:یادداشت شهردار به مناسبت روز شوراها

 

اصلی ترین هدفی که ضرورت بنا نهادن شوراها بر آن استوار بوده و هست، بستر سازی برای مشارکت مردمی در اتفاقات پیرامون هر جامعه ای است.

 

شور و مشورت یکی از مهمترین سفارشات دینی و اصول مدنی ما می باشد.

 

در اسلام شورا و مشاوره زمانی موضوعیت می‏یابد که حکم و قانونی وجود نداشته باشد. وقتی حکم خدا و قوانین و مقررات اسلام یا فرمان صریح پیامبر و معصومان وجود دارد، نمی‏توان مشاوره کرد و آن احکام و قوانین باید بدون هیچ‏گونه تردید و تأملی اجرا شود. قرآن در این زمینه می‏فرماید: «هیچ مرد و زن با ایمانی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند، اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار کنند) و هر کس نافرمانی خدا و رسول کند، دانسته، به گمراهیِ سختی افتاده است».

با تکیه بر سفارشات دینی و قانون اساسی، هر فردی در جامعه حق دارد در سرنوشت اجتماعی خود شرکت داشته باشد و بر این اساس افرادی متخصص و اصلح در امور شهری را به عنوان نماینده خود در شورا انتخاب کند تا خالصانه و متعهدانه به همراه پاکدستی و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی، جانب منفعت اجتماعی را بگیرد و در جهت توسعه پیرامونی قدم بردارد.یادداشت شهردار به مناسبت روز شوراها

 

از این رو اقشار جامعه با حضور در پای صندوق های رای در سرنوشت اجتماعی خود نقش فعال و پویا خواهند داشت و مسئولیت اجتماعی خود را در جامعه ی مردم سالار دینی بر عهده گرفته و با انتخابی از روی آگاهی، به رکن اساسی توسعه اجتماعی می پردازند.

 

حاضرین در شورا، وام‌داران اعتماد مردمی هستند و در برابر  این اعتماد اجتماعی مسئول هستند و‌ همانطور که قانون، شورا نشینان را موظف به رصد و بررسی عملکرد شهردار و شهرداری نموده است آنها نیز باید در پیشگاه خداوند، مردم، قانون و وجدان خود پاسخگو باشند.

 

بدین ترتیب با اطلاع از مسئولیت اجتماعی و قانونی خود، تمام تلاش خود را در برابر پیشبرد اهداف متعالی جامعه محوری و دوری از شخصی نگری، بکار می گیرند و در این زمان است که ما جامعه را رو به جلو و در مسیر توسعه می بینیم.

 

بلوغ جمعی حاصل نمی شود مگر با تعامل و تبادل نظر و همچنین ظرفیت‌مندی در انتقاد پذیری و پذیرش نظرات حتی مخالف اما به صلاح جمعی، بدور از حاشیه سازی و فقط و فقط در نظر گرفتن منافع عمومی

 

یادداشت شهردار به مناسبت روز شوراها

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *