00010 copy

۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات تردد در گیلان نصب می‌شود

به گزارش نبض خبر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از راه اندازی ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور در استان تا پایان بهار سال آینده خبر داد.

محمدرضا نازک کار  اظهار داشت: این سامانه ها در محورهای سراوان- فومن، سراوان- کوچصفهان، آستانه- کیاشهر ، سه راه خواچکین – ضیابر و اسالم- خلخال در فاز اجرایی بوده که تاپایان امسال یا بهار آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تجهیز محورهای استان به سیستم های حمل و نقل در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها انجام شده ، افزود: ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در تمامی محورهای شریانی اصلی ، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: ۴۲ سامانه تردد شمار نیز در ۸۴ محور رفت و برگشت استان فعال بوده و در خصوص گزارشگیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان به طور انلاین فعالیت می کنند.

نازک کار به  شناسایی ۹۷ نقطه پر تصادف استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این نقاط با اعتبار اولیه شش هزار و ۸۰۰ میلیون ریال آشکارسازی و سه نقطه پر تصادف استان به طور اساسی برطرف شد.

وی ادامه داد: ۲۱ نقطه نیز در حال حاضر در مرحله مناقصه و مطالعات قرار دارد که عملیات اجرای آن تا پایان سال مالی جاری در دستور کار قرار دارد.

نازک کار با بیان اینکه  طی هشت ماه امسال  با توجه به اعتبارات تخصیص یافته ۷۵ و نیم کیلومتر از راه های حوزه استحفاظی استان  انجام شده است، تصریح کرد: طی هشت ماه سالجاری، بالغ بر ۹۶ هزار تن آسفالت برای اجرای لکه گیری و روکش آسفالت محورهای استان مصرف شده است.

وی اجرای یک هزار و ۴۴۷ کیلومتر خط کشی ، نصب هفت هزار و ۷۵۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی، نصب ۹۰۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی با اولویت نقاط پرحادثه ، نصب و تعمیر حفاظ ایمنی گاردریل، اجرای عملیات اجرایی روشنایی در چهار نقطه را از جمله اقدامات راهداری طی شش ماه گذشته عنوان کرد.

گیلان دارای افزون بر ۱۱ هزار کیلومتر راه است که بیش از ۹ هزار کیلومتر از این میزان راه روستایی، افزون بر یک هزار و ۵۱ کیلومتر راه  فرعی، ۴۷۷ کیلومتر بزرگراه،  ۳۰۷ کیلومتر راه اصلی، بیش از ۸۹۲ کیلومتر  راه شریانی و ۶۱۶ کیلومتر راه ترانزیتی است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *