00010 copy

واکنش اینستاگرامی رضا رسولی در خصوص انتخاب شهردار رشت

در خصوص انتخاب شهردار رشتِ عزيز لازم دانستم توضيحاتى را به نظر رشتوندانِ فهيم و صبور برسانم…

١- در هفت ماه گذشته با ليست قابل ملاحظه اى از افراد توانمند و داراى سوابق مناسب از رشتى ها و گيلانى هاى فعال در امور مديريتى در سطح استان و كشور، به واسطه يا بى واسطه صحبت كردم كه به زودى اين ليست را منتشر خواهم نمود.
اين عزيزان اكثرا تمايلى به حضور در استان و شهر رشت نداشتند و بعضا نتوانستند اجماع اعضا محترم شورا را به دست آورند.
٢- مديريت شهرى در دنيا و به تبع آن، در ايران يك پديده ى حرفه اى ست و اعمال شرط بومى بودن براى مدير يك شهر مى تواند لحاظ نشود. كما اينكه شهردار لندن يك مسلمان پاكستانى، شهردار بورلى هيلز يك ايرانى، شهردار دوشنبه يك آذربايجانى ست و در ايران هم سالها شهردار تهران يك مشهدى، شهردار قم يك اصفهانى و … است. شهردار منتخب نيز قبلا در ٦ استان كشور به عنوان شهردار كار كرده است.
از نظر بنده به عنوان يك شهرساز، پارامتر بومى بودن براى شهردار يك پارامتر حياتى نيست؛ فلذا تا كنون هيچگاه اظهار نظرى از بنده مبنى بر الزام انتخاب شهردار بومى اتفاق نيافتاده است. بلكه آنچه مهم است احترام به بوم و فرهنگ و هويت رشت در سياست هاى كلان و تصميمات خرد و كلان شهرى ست كه مى بايست توسط شورا انجام و نظارت شود.
٣- به عنوان يك كارشناس قبلا گزينه ى مورد نظر خود را انتخاب و شفاف با مردم در ميان گذاشته ام و در اين پست نيز دوباره يادآورى كرده ام… اما متاسفانه مقبول اكثريت همكاران عزيز شورايى نيافتاد…
بى ترديد معتقدم اگر شهر عزيزمان امروز در اين شرايط نگران كننده قرار دارد، به دليل تنش، تشنج و اختلاف نظر هاى شديدى ست كه بين همكاران اتفاق افتاد؛ فلذا امروز اتحاد و همدلى و همراهى اعضا محترم شورا يك دستاورد اساسى ست…
به همين دليل همه ى همكاران تصميم گرفتيم در صورت اينكه اكثريت به گزينه ى واجد شرايطى به لحاظ فنى رسيدند، همه متفقا به همان گزينه راى بدهيم و طبيعتا همه پشت رايمان باشيم.
با اين وصف صراحتا عرض مى كنم، اگرچه شايد تا امروز صبح گزينه ى بنده ايشان نبود، ولى با توجه به سوابق قابل قبول ايشان، اكنون به انتخاب شورا احترام مى گذارم و از آن دفاع مى كنم.
٤- براى پاسداشت رشت و فرهنگ و هويت گيلانى- ايرانى- اسلامى مان نياز به مديران توانمند و متعهد نسبت به مناسبات و ارزش هاى منطقه اى داريم. هيچوقت يك مدير ضعيف، صرف اينكه بومى باشد، نميتواند منافع شهر و استان را تضمين كند.
يادمان باشد گيلان فقط يك “قهرمانى چابك” به خود ديده است

بنده، رضا رسولى، از نوادگان شيخ محمد باقر رسولى رشتى از همه ى آنچه دارم بر سر صيانت از فرهنگ و هويت گيلان و گيلانى خواهم گذشت و هيچ واهمه اى از مصائب موجود در مسير نخواهم داشت، حتى اگر فقط يك نفر باشم… و اين را زمان ثابت خواهد كرد…
به جوانان غيور گيلك توصيه ميكنم نگذاريد مغرضان، ذينفعان اقتصادى و … بر موج احساسات پاك و ارزشمند شما عزيزان سوار شوند و با دلسرد كردن شما از حركت معنادار سال ٩٦ رشتوندان در انتخاب شوراى كاملا بومى، و تضعيف آن، به مطامع شوم خود دست يابند.
مطالبه حق شماست، پس بدانيم درد امروزمان چيست، دنيا كجاى كار قرار دارد، و چه چيزى بايد مطالبه شود…
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *