00010 copy

انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه هنر ایرانی و اسلامی ضروری است

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان:
انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه هنر ایرانی و اسلامی ضروری است

رشت- مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به پیشینه هنر در تاریخ ایران خواستار انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه هنر ایرانی و اسلامی برای ایجاد جلوه های جدید شد.

مونا ابروفراخ در حاشیه همایش ملی جلوه‌های هنر ایرانی و اسلامی در فرهنگ علوم و اسناد که در دانشگاه گیلان برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مهر بر ضرورت حفظ هویت فرهنگی کشورمان تاکیدکرد و گفت: هنر اسلامی دارای جایگاه زیبایی شناختی شایسته‌ای در جوامع مختلف دنیا است، اما از نظر عملکردی باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ابروفراخ با اشاره به برگزاری این همایش در استان گیلان، افزود: این همایش با محوریت دانشگاه گیلان و همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هنر ایرانی یک پدیده تاریخی حائز اهمیت است که معنویت در آن جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: با تلفیق در زیبایی‌های هنر ایرانی فرصت ایجاد سبک و جلوه‌های جدید فراهم می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان معماری را به نوعی شکوه پیوند زیبایی و عملکرد در هنر ایرانی و اسلامی عنوان و تصریح‌کرد: بررسی اسناد و مطالعات خطی مصور در حوزه هنر و معماری ایرانی و اسلامی رویکردهای جدید را برای کشور ما که در حدود ۲ دهه اخیر در حوزه فرهنگ و علوم اسناد وارد شده تبیین می کند.

ابروفراخ با تاکید بر توسعه و گسترش پژوهش در زمینه هنر ایرانی و اسلامی‌ خواستار زمینه‌سازی مناسب در راستای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی مرتبط در این زمینه شد و اظهارکرد: شناسایی منابع آثار هنر اسلامی در کتابخانه‌ها و موزه‌های داخل و خارج از کشور، دستیابی به نوع تحول و توسعه ویژگی‌های آثار هنر اسلامی در ابعاد مختلف از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه روابط فرهنگی در دوره اسلامی و پیش از آن، زمینه ساز تعاملات گسترده‌ای در حوزه هنر بوده است، گفت: هنر ایرانی و اسلامی دارای اصالت بوده و به نوعی می توان گفت این هنر قابل انتقال، انسجام بخش و هدایت‌گر اسناد دیگر است.

وی در ادامه با بیان اینکه  فرهنگ و آثار موزه‌ای در این حوزه می تواند در شناسایی عناصر زیباسازی و ترویج مطالعات گسترده‌تر موثر واقع شود، افزود: رویکرد بین رشته ای در این گونه رویکردهای علمی در سطح ملی و در استان کمک  می‌کند تا زمینه ای برای گسترش علوم این حوزه فراهم شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *